Üyelik Girişi
MEDYADA EDOSK
Site Haritası

DAĞCILIK FAALİYET ANILARI

Türkiye Dağcılık Federasyonu tarafından Erciyes Dağı'na düzenlenen 29 Ekim 2010 Cumhuriyet Bayramı Tırmanışı

27 ekimde Edirne'den İstanbul'a yola çıktık. 6 saat sonra İstanbul'daydık. Hemen Kayseri otobusune bindik , sabaha karşı Kayseri'de inip servisle yeni stadın yanında ki GSİM'ne gidip ekiple buluştuk. 10 ar tl tutan alışverişten sonra dağ evine TDF'nin otobusuyle ulaştık. Hazırlanıp yuruyuse basladık. 3-3:30 saatlik bir yürüyüşle Çoban ini kamp alnı yakınlarında kamp kurduk. Teleferik kullanmadık Çobanınıne kadar kar yoktu kamp alınında da kar yoktu. gece çok fazla rüzgar vardı. 5-6 çadır patladı bizde verimli bir uyku geçiremedik sık sık uyanmak zorunda kaldık. Sabah saat 5 te olan hareket 5.30a ertelendi ve 5:30da çıkarıldık. Ben zirve yapılamayacağını düşündüğüm için sıcak tulumdan çıkmayı pek istemiyordum, hava durumu çok iyi değildi ama çıkmaya karar verdik. Su kaynattığımız tencere ekmeklerin üzerine döküldüğü için kahvaltı yapamadık ve suyumuz da yoktu. kahvaltı kayalıklarına gelmeden kar başladı nesrin topkapıdan yükselmeye başladık göreceli olacak çok aşırı sert olmayan ama batmayan da bir kar vardı. Uygun yer bulamadığımızdan kramponları takmadan rotayı bitirip sırta çıktık rotanın üzerinde ki sırttan biraz daha yükselince hörgücün sol üstünde olduğumuz anlaşıldı kısa bir iniş ve yan keserek şeytan deresene bağlandık dik vurup sırta ulaştık unutmadan hörgüçe yan keserken krampon taktık. şeytanın uzerinden zirve sırtına ulaştık ve foto çektik hava sisliydi. bir an havanın açması sayesinde b.zirve kulesini de gördük. şeyandan inişi tamamlayıp kamp alanına döndük kampı toplayıp aşağı indik dağ evinde üstümüzü değiştirip aceleyle Kayseri ye döndük. Ümit Kayseri de kaldı Ahmet ve ben ise istanbula döndük.