Üyelik Girişi
Site Haritası

BİSİKLET TURLARI

5 ARALIK 2010 EDİRNE-B.DÖLLÜK-Ç.AKPINAR BİSİKLET TURU

5 Aralık Pazar sabahı kulübün 2010  son resmi faaliyetine gitmek için evden 9da çıktım. Hava beklentilerimin çok üzerinde soğuktu. Belediyenin önüne varana dek parmaklarımı hissedemez hale geldim desem çok bir abartı olmayacaktı. Açıkçası hava durumunu göz önüne aldığımdan katılımcı sayısının fazla olacağını düşünmüyordum ama ben daha turun başlangıç saati 09:30 olmadan orda olmama rağmen gayet kalabalık bir kitle birikmişti bile. Birden yanımıza kırmızı montlu bir amca heyecanla haykırarak geldi. Dünya barışı için imza topluyormuş onunla biraz sohbet edip son hazırlıkları da tamamlayıp yola koyulduk. Rüzgara karşı pedallamak bir hayli güç oluyordu. Bunun yanı sıra rüzgar daha da üşümemize sebep oldu. Büyükdöllük Köyü ne varmamız uzun zaman aldı. Oldukça yorulup üşümüştük te. Kahveye girip yüzüme sıcak ve nemli hava çarpınca birden aklımda her an ocağın arkasından huriler çıkabilir gibi bir düşünce geldi ve o yöne baktım. Çaylar elinde bana doğru yürüyen bıyıklı kahveciyi görünce en azından elinde çay var diye kendimi avutmaya çalıştım. Çantalardan bir anda sürpriz formatında çıkan simitler ve bakkaldan alınan peynir ortamı müthiş şenlendirdi elbette. Bisikletten inip çay-simit-peynir keyfi yapmak herhalde hepimizin arzuladığı bir şeydi. Bir gurubun buradan Edirne'ye geri dönmesi konuşulmaya başlanınca benim yerim kesinlikle onların yanı diye düşündüm ve geri dönecek gurubun yanında yerimi aldım. Berker ve Ümit in tahriklere kapılıp hadi gidiyoruz demesiyle geri dönen değil de yola, Çömlekakpınar a devam eden gurubun yanında buluverdım kendimi. Çok uzun olmayan bir sürüşten sonra vardığımız Çömlekakpınar'da birer çay daha içip yönümüzü Suakacağı köyüne çevirdik. Rüzgarı arkamıza alıp Edirne'ye doğru adeta akmaya başladık. Edirne'nin girişinde durup kulübün önünde toplanma kararına vardık. Kulübün önünde malzemeler teslim edildi. Vedalaşıp Bursa-Beşiktaş maçının 2. yarısına yetişmek kaygısıyla evlere dağıldık. Çok çok eğlenceli bir turumuzda böylece sona ermiş oldu. Başta kendim olmak üzere tüm katılımcı arkadaşlara Rehberler Kasım Kartel , Erhan Kiriş, tur boyunca muhabbetçilerim Ümit Sönmez ve Berker Kartel e teşekkürlerimi burdan sunmayı bir borç bilirim. Bilge Çağrı GÜNAY

EDİRNE DOĞA SPORLARI KULÜBÜ (EDOSK) 27/09/2009 TARİHLİ EDİRNE-BOSNAKÖY-KARAAĞAÇ-PAZARKULE BİSİKLET ETKİNLİĞİ

EDOSK'un 2009 sonbahar-kış sezonu ilk etkinliği olan Edirne-Bosnaköy-Karaağaç-Pazarkule etkinliği 27/09/2009 pazar günü gerçekleştirildi. 30 km. uzunlukta, her bisikletseverin katılabileceği bu kısa soluklu etkinliğe 12'si üyemiz 21'i misafir olan toplam 33 pedalsever katıldı.

Etkinlik güzel bir havada, sabah 09,15'de Belediye önünden verilen startla başladı. Saraçlar Caddesi, Setüstü yolu takip edilerek, Bosnaköy üzerinden Karaağaç'a ulaşıldı. Etkinlik rehberleri Sermin Turan ve Safiye Terzioğlu'nun önerisiyle, mola için erken olduğu fikri benimsenerek Pazarkule'ye doğru pedal çevirmeye başlayan gurup, Karaağaç sakinlerinin selamlarına karşılık vererek yoluna devam etti. Pazarkule'de Yunan sınırı yanında 2009 ilkbahar-yaz sezonunda

Yunanistan'a yapılan turlarla ilgili anılar misafirlerle paylaşılıp tekrar Karaağaç'a doğru yol alınmaya başlandı. Karaağaç'ta Bayko Kafe'de verilen mola doğaseverlerin birbirleriyle tanışması için iyi bir fırsat yaratmış oldu. Yapılan kahvaltılar, içilen çaylar ve bu arada pedalseverlerin kaynaşması etkinliği daha da ilginç kıldı.

Tüm etkinlik boyunca ekip disiplinin hiç bozulmaması, rehberlerin uyarılarına sonuna dek uyulması Edosk'un kurumsal duyarlılığının sadece kulüp sporcu ve

üyeleri tarafından değil, misafirler tarafından da benimsendiğinin göstergesiydi. Tüm misafirler etkinlik sonunda memnuniyetlerini belirtirken, bir dahaki etkinlik

tarihini öğrenerek mutlaka katılmak istediklerini belirttiler.

Edosk sporcu ve üyeleri, etkinlik bitiminde bir başka görevi daha yerine getirerek, İstanbul Avrupa Yakası Bisiklet gurubundan 3 sporcuyu At Çiftliği'nde

ağırladılar. Çok sıcak bir ortamda geçen yemek sırasında onlarca fotoğraf çekildi, yeni dostluklar kuruldu. İstanbullu bisikletçiler akşama doğru yolcu edilip

doğaya ve bisiklet sporuna yapılan ufak da olsa bu katkıların huzuruyla grup dağıldı.

M.Ergun GÖZET

12 EYLÜL 2010 TARİHLİ EDOSK  BİSİKLET TURU İZLENİMLERİ                   Edosk ekip öncü rehberi Ergun Bey ile artçı rehber Sinem Babalı, 20 kişiden oluşan bisikletli katılımcılarla  birlikte 12 Eylül 2010 Pazar günü saat 9:30 da belediye binasının önünde bir araya gelerek yola koyulduk.. Güzergahımız olan Olin kavşağından devamla Bosnaköy yolunu takiple Karaağaç a doğru devam ederken  Kent ormanı yakınlarında Fransız vatandaşı olduğunu öğrendiğimiz 2 bisikletliyle karşılaştık..kendisileriyle  artçı rehberimiz Sinem Babalı İngilizce diyalog kurarak :-) onları da mola yerleri olan Fazıl ın yerine davet etti..Davete icabet eden ve güzergahlarının Fransa dan Yeni Zelandaya gitmek olduğunu öğrendiğimiz turistlerle  birlikte Karaağaçta bulunan Fazlı nın yerinde sabah saat 11:15 te çay molası verdik.      Yarım saatlik molamızın ardından yine bisikletlerimizle Pazarkule ye gittik. Pazakule de  bol bol fotoğraf çekildik. Doğayla iç içe olduğumuz, eğlenceli bir  o kadar da dinlendirici bir geziydi..Katılımın yoğun olması da ayrı bir tat kattı gezimize…Hepinize iyi haftalar dileriz..   Sinem BABALI

EDOSK Edirne-Selanik-Üsküp “Balkan Kardeşliği” Bisiklet Turu

25 Haziran Cuma :

EDOSK  olarak “balkan kardeşliğini pekiştirmek ve bisiklet kullanımın yaygınlaşmasını sağlamak” amacıyla aylar öncesinden planladığımız turumuza başlayacak olmanın heyecanıyla kulüp binamıza gidiyor ve oradan da Uluönder’in heykeli başında toplanıyoruz.

09,00 da Atatürk heykeli önünde yapılan kısa törenden sonra bizleri uğurlamaya gelen Edosk

Yönetim Kurulu Başkanı Bülent BACI, Yönetim Kurulu Üyesi Elif ÇOKAMAN ve diğer üyelerle  birlikte Pazarkule sınır kapısına doğru pedal basmaya başlıyoruz.09,45 de Pazarkule’de vedalaşma ve fotoğraf çekimlerinden sonra biraz heyecan biraz da gururla pedalları çevirmeye başlıyoruz.

Saat 11,30’da Orestieada ya ulaşıyoruz. Dostumuz Grigoris’le görüştükten sonra, bir diğer

Dostumuz Grigoris’in kahvesinde yemek yiyoruz. Bu arada sporcu arkadaşımız Birol’un hediyesi portakal sularımızı da unutmuyoruz.12,40’da Orestieda dan hareket ediyoruz. Sofuli’ye vardığımızda “siesta” nedeniyle yemek yiyecek yer bulmakta zorlanıyoruz. Sonra arkadaşlarımızın yanlarında getirdikleri nevalelerle yetinmeyi uygun bularak 15,40’da Sofuli çıkışında yemek yiyoruz. Ekipte ne yorgunluk, ne de başka bir sorun yok. Herkes mutlu ve azimli…

20,20 Dedeağaç tayız. Berlin Otel’e yerleşiyoruz. Çağrı ve Ahmet çadırda kalmaya karar veriyorlar. Bu arada manzara seyrederek gelmeyi yeğleyen Ali arkadaşımızı almaya refakatçi arabamızı gönderiyoruz. Onu da aramızda görünce neşemiz artıyor. Bugün toplam 145

km. yol katetmişiz. Bu uzun yolun acısını, artık Edosk’un Cafe’si sayabileceğimiz Milos

Balık Restoranında yediğimiz deniz ürünleriyle çıkarıyor ve aramızda olmayan arkadaşlarımızın kulaklarını çınlatıyoruz…

26 Haziran C.tesi

08,35 otelden ayrılıp pastanede kahvaltı yaptıktan sonra 09,15’de yola çıkıyoruz.12,50 Komotinideyiz. (Gümülcine) Burada Edosk’un fahri üyesi! İbrahim kardeşimiz bizi her zaman olduğu gibi yalnız bırakmıyor. Birlikte yemek yiyoruz ama bir kişi eksiğiz? Nevzat arkadaşımız kayıp!Yol boyunca yağan yağmur bizleri biraz sersemletmiş olacak ki; Nevzat’la bir türlü bağlantı kuramıyoruz. Sonra devreye Edirne’den Bülent Başkan ve Birol arkadaşımız giriyor ve Nevzat’ın Komotini’yi geçerek yolda ilerlediğini öğreniyoruz. İçimiz rahatlıyor ve Fanari denilen sahil kasabasına doğru pedal basmaya devam ediyoruz.(Saat 15,15)

16,30’da Fanari’ye varıyoruz ve Nevzat’la buluşuyoruz.Bu pedalşör arkadaşımız hızını alamayıp bizden yaklaşık 30 km. daha fazla yol yapmış olmasına karşın hala çok dinç görünüyor. Harika bir manzara eşliğinde bizler de onun yemeğine katılıyoruz.

Saat 18,00; Berker, Çağrı ve Ahmet çadırdalar. Biz oteldeyiz.Yani gençler ve yaşlılar(pardon orta yaşlılar) kamplaşması…19,30 Hocam abi tanıtım filmimizi çekiyor, espriler gırla gidiyor.

22,00’de sahilde yemeğe gidiyoruz İbrahim ve arkadaşı Cahit de bizle birlikte oldular.00,30’da yemekten kalkıldı ve yatmaya gidildi.(Toplam km.96)

Komotini-Fanari arası 35 km.

27 Haziran Pazar

08,30’da kahvaltı yapıp 09,00 hareket ediyor ve 3.hedefimiz olan Kavala’ya doğru yol almaya başlıyoruz.Yolda Edosk’un bayan bisikletçisi Özgen’den keyif kaçıran bir haber alıyoruz. Özgen işleri dolayısıyla bize Salı günü Kavala’da katılacaktı ama ne yazıkki yediği bir yemek dokunduğundan gıda zehirlenmesi nedeniyle yorgan, döşek yatıyormuş. Buna rağmen ertesi gün gelmeyi düşündüğünü söylüyor ama ben kabul etmiyorum. Kısa bir moladan sonra yola devam ediyoruz. Bugün Özgen’den gelen haber, sert ve önden esen rüzgar ve sıcak hava biraz keyfimizi kaçırıyor.Saat 12,40 ve günün ortasında susuz kaldık. Yapılacak en iyi şeyi yapıp yakınlardaki bir ve benzin istasyonuna sığındık.Bu arada aramızda olmadığını gördüğümüz  İlhan Beyi merak ediyoruz.!0 dakika önce arkamdan gelmekte olan İlhan ağabey şimdi ortalıkta yok. Uzun süren arama ve kurtarma çalışmalarından sonra İlhan Bey’i bir erik ağacının üstünde eriklerle sarmaş dolaş halde buluyoruz. Anlaşılan vitamin gereksinimi su gereksiniminden daha baskın çıkmış…13,00 yola devam ama yokuşlar ve rüzgar bizi yoruyor.

Sonunda 15,15’de  Kavala’ya giriyoruz ve 3 sat kamping, motel arayışı sırasında suratlarımız biraz daha asılıyor. Gurubun yarısı harika bir kampingde diğer yarısı ise otelde kalmayı yeğliyor. Sahibinin Samsun’dan gelen bir rum olduğunu öğrendiğimiz  Batis Kamping harika bir konaklama yeri. Kavala’ya gideceklere önerebiliriz.Akşam bu harika yere gidip arkadaşlarla birlikte oluyoruz.23,30’da yarının bugünden daha iyi olması dileklerimizle yatıyoruz. Günün olumsuzluğu geceye de taşınıyor ve geç vakit yağan yağmur çadırda kalan arkadaşlarımızı üzüyor.(Toplam km. 110)

28 Haziran P.tesi

Sabah 10,00 hareket ediyoruz.Otelde kalan bizler markete uğrayıp, su ve meyva aldığımız için geç kalıyoruz.İlk gurup hareket ettikten yarım saat sonra biz de hareket ediyoruz. Ve onları 10 km. ilerde yakalıyoruz.Neo paramos’ta bir bayan bisikletsever bize yol bulmada yardımcı oluyor ve kendisinin “Binbirgece” adlı dizinin fanatiği olduğunu söylüyor.Bu arada Özgen’den gelen haber bizleri sevindiriyor. Telefonda, yolda olduğunu ve akşam bize ulaşacağını söylüyor.Saat 13,00’de deniz kenarında yemek ve deniz molası verdikten ve etrafı bir güzel temizledikten sonra 15,00 de hareket ediyoruz. 16,50 Asprovolta denilen çok şirin bir sahil kasabasına varıyoruz. Burayı bize İbrahim kardeşimiz önermişti. Türk olduğumuzu anlayınca sevinçten yerinde duramayan  Dolly teyzenin pansiyonuna yerleşiyoruz.Ve bir taraftan yaptığı yemeklerle bize parmak ısırtan Nevzat, diğer taraftan Dolly teyze harika bir sofra hazırlıyorlar. 20,30 da Özgen’i otobüsten alarak pansiyona dönüyoruz. Heyecanlı görünüyor. Etraftan katılan Yunanlı dostlarımızla şarkılı,oyunlu nefis bir gece geçiriyoruz. Dün akşamki karamsar hava yerini mutluluğa terk ediyor.12,30 yatış.

(Toplam km.90)

29 Haziran Salı

09,30 kahvaltı, vedalaşma ve yola çıkış. Şimdiki hedefimiz Selanik… Henüz 15 gün önce sevgili kulübümüz Edosk’un AB proje görevlileri olarak geldiğimiz Selanik’te anılarımızı tazeleyeceğiz…

Saat 12,20’de  yemek molası ve (barbunya ve kek!)’ten oluşan karışık bir menü… Yine rüzgar ve yine hatırı sayılır yokuşlardan sonra 15,00’de  Selanikteyiz. Bu Selanik’in bizi çeken bir çok tarafı var. Bunlardan birisi de tabi ki Atamızın doğduğu ev…16,00’da Atatürk’ün evini ziyaret ediyoruz. Selanik’i bu kadar çok sevmemize rağmen, yakın mesafede hiç motel ve kamp yeri bulamayınca, bir harika Selanik gecesi daha yaşayamadan 21,15’te otobüse atlayıp, Makedonya sınırındaki Polikastro’ya geliyoruz. Saatlerimiz 22,00 ve Makedonya’ya geçmeye karar veriyoruz. Tekrar bisikletlere atlayıp gecenin zifiri karanlığında sınıra doğru yol alıyoruz. Bu arada sakat olduğu için Özgen ve sınırda arabayı kullanmam zorunlu olduğu için de ben, arabadayız.Ve 00,05’te Makedonya gümrüğündeyiz. Kısa süren işlemlerden sonra 01,30’da Gevgeliya da Aşık Otele yerleşiyoruz. Edirne’den çıkalı 5 gün oldu ve artık telefonlara gelen mesajlar da sıklaşmaya başladı. Özellikle gençlere…Araya otel sahibiyle sohbetimiz de girince saat 03.00’de ancak yatabiliyoruz.(toplam km 126)

30 Haziran Çarşamba

09,30 kalkıyoruz ve kahvaltı için bir börekçiye gidiyoruz. Kahvaltıdan aklımızda kalan tek şey asık suratlı garson kız…Hemen aklımıza Komotinideki sıcak kanlı garson kızımız geliyor.

Bu davranış farkı iki ülkenin insanlarının karekter farklılığından mı, yoksa hizmet anlayışlarındaki farklılıktan mı?

Saat 11,35’te yola çıkıyoruz.14,30’da bir Türk köyünde yemek molası verip Nevzat’ın harika salatasını yeme zevkine erişiyoruz. Vardar nehri ve Vardar ovası bizi bekliyor… Yine rüzgar peşimizde…Harika bir doğa yapısı ve dar olmasının dışında nefis bir iniş yolundan sonra

20,05’de  Gradsko’ya varış.Kasabanın ortalık yerindeki Merkez parkında polisten izin alarak çadırlarımızı kuruyor ve şık bir restoranda yemek yedikten sonra kısa bir tur değerlendirmesini yapıyoruz. 00,30’da  yatmak için çadırlarımıza koşuyoruz…(toplam km. 98)

01 Temmuz Perşembe

08,00’de uyanıyoruz ve kahvaltımızı yaptıktan sonra 09,45’de yola çıkıyoruz.Artık hedefimiz Üsküp.Yine nefis manzaralar ve erik ağaçları…Yol boyunca vitamin eksikliğimizi Edosk üyesi Birol arkadaşımızdan değil bu ağaçlardan tamamladık…Ve nihayet saat 15,10’da Üsküp tabelası önündeyiz. Edirne’den buraya kadar toplam 745 km.olmuş. Hepimizde büyük bir mutluluk var…Üsküp’te yaşayan Mehmet kardeşimizi  bizi alıp otele götürüyor.Otel Klan rahat ve Türkçe konuşabileceğiniz bir otel…O akşam methini bildiğimiz Üsküp köftesi yeniliyor, şehir turu atılıyor ve yatılıyor.

02 Temmuz Cuma ve 03 Temmuz Cumartesi günlerini Makedonyayı gezerek geçiriyoruz.

Şöförümüz İsmet bizi Kosova’ya da götürüyor. Cumartesi günü Üsküp’teki Matka dağına da çıkıyoruz. Ertesi gün de Edirne’ye dönmek üzere yola çıkıyoruz…