Üyelik Girişi
MEDYADA EDOSK
Site Haritası

EDİRNE-TOPOLOVGRAD( BULGARİSTAN) BİSİKLET TURU

Sonbaharın renklerini, Tunca'nın boylarını, Sakar'ın dağ havasını almak üzere iki günlük uzun yol konaklamalı bisiklet turu faaliyetimizi başlattık .

Edirne Selimiye Camii önünde verdiğimiz pozla başlayan turumuzda Edirne'nin kuzey batısındaki köylerden geçerek soğuğu nefesimizde hissederek devam ettik. Edirne Büyükdöllük Köyü'nden geçip, Çömlekakpınar Köyü'nde verilen mola sonrası Hamzabeyli Sınır Kapısı'na vardık. Bulgaristan topraklarına geçince kısa bir yemek molası vererek enerjimizi topladık. Havanın kapalı olması Bulgar topraklarında da devam etti. Kimi zaman hafif de olsa yağan yağmur tedirgin etti bizleri. Çevirilen pedallar sonrası yolumuz tanıdık bir yüz olan Tunca Nehri'ni buldu. Sram kasabasına pedal çevirirken Tunca'ya paralel çevirilen pedallar yolculuğun en güzel kısmıydı. Çok az araba geçmesi nedeniyle yol tamamen bizimdi ve suyun çağıldayan sesi ile bisiklet seslerinin ahengi ile harika bir yol katettik.Tunca Nehri'nin Türkiye sınırlarına girmeden önceki son durakları olan Bulgaristan köylerini de geçerek birinci gün durağımız olan Sakar Dağları eteğinde kurulmuş eski adlarından biri 'Kavaklı' olan Topolovgrad'a vardık.

Topolovgrad'a girmeden önceki son yaklaşık 16 km tırmanış yorgun bacaklarımızı biraz zorlasa da tam planladığımız saatte varışımızın keyfi herşeyi aldı götürdü.Topolovgrad'ın sakin sokaklarında turladıktan sonra akşam yemeği ve konaklama için otelimize yerleştik.

İkinci gün yine saat 9:00'da harekete başladık. Bugün, dünün aksine daha ilk metrelerde tırmanış vardı ve sürekli iniş ve çıkışlarla dolu zorlu ama bir o kadar keyifli yaklaşık 25-30 km kat ettik. Sakar tırmanışını tamamlayarak bundan sonraki nispeten daha kolay 60 km için pedallara daha sert bastık. Havanın günlük güneşlik olması, yolların çok düzgün olmasıyla birlikte ortalama üstü bir hızla Svilengrad'a doğru köylerden geçtik. Verilen son mola sonrası Kaptan Andreevo üzerinden Kapıkule Sınır Kapısı'ndan yurda giriş yaptık. Şehir içine devam eden turun ikinci gününde de yaklaşık 90 km pedal çevirerek iki günün sonunda 190 km yol katetmiş olduk. Bisiklet yine doğayla insanı buluşturuyor, EDOSK yine hem bu topraklarda hem de komşu topraklarda barışı ve güleryüzü bisiklet ile taşıyordu.

FOTOĞRAF ALBÜMÜ İÇİN TIKLAYINIZ...