Üyelik Girişi
MEDYADA EDOSK
Site Haritası

SOSYAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLERİMİZ BAHARLA BİRLİKTE HIZLANIYOR

EDOSK olarak Nisan ayının son haftasonunu, Ege'nin en güzel sahil beldelerinden biri olan Ayvalık ve çevresinde geçirdik.

2 gün 1 geceyi kapsayan etkinliğimiz boyunca Edremit Körfezi'nin en gözde tatil beldelerinden olan Altınoluk ve Akçay'ı panaromik olarak gezdikten sonra Kaz Dağları'nın eteklerine kurulu, zeytinlikleriyle meşhur Kızılkeçili Köyü'nde bir öğlen yemeği molası verdik. Daha sonra Hasan ile Emine'nin hüzünlü aşkına konu olan ve adını, aşkı uğruna boğularak can veren ovalı Hasan'dan alan Hasanboğuldu şelalesinde hoşça vakit geçirdik.

Yörenin en iddialı ürünlerinden olan karadut suyundan içtik, Kaz Dağları'nda yetişen kekikleri topladık. Yörenin sıcak ve güleryüzlü insanlarıyla 'merhaba'laştık. 850 yıllık anıt ağacın etrafında çember oluşturduk. Bol bol fotoğraf çekip oksijen depoladık. Daha sonra da başta Midilli olmak üzere Ayvalık'ın etrafındaki 22 adacığın 360 derece olarak görülebildiği ve mitolojik bir hikayesi olan Şeytan Sofrası Tepesi'nden Midilli'yi ve Ayvalık'ı izledik.

Ertesi gün havanın daha da ısınmasını fırsat bilerek tarihi Rum evlerinden oluşan Ayvalık'ın Arnavut kaldırımlı sokaklarını arşınladıktan sonra 1924 mübadelesinde Midilli ve Girit'ten gelenlerin yerleştiği, doğası ve denizinin yanı sıra gerek mitolojik gerekse de Kuva-i Milliye tarihiyle önemli bir yer tutan Cunda Adası'nı gezdik. Dar sokakları ve sardunyalı evleriyle bizleri kaşılayan Cunda'da Taksiyarhis Kilisesi'ni ve daha sonra da Sevim - Necdet Kent Kİtaplığı'nı ziyaret ettik. Cunda'nın Girit mufağı lezzetleriyle donatılı yemek ve mezelerinden tattıktan sonra Çanakkale üzerinden Edirne'ye doğru döndük.

Fotoğraf albümü için tıklayınız...